piątek, 23 marca 2018

Wielokulturowość w pracy pedagogicznej biblioteki szkolnej - V Forum Bibliotekarzy na UMCS.

   22 marca 2018 roku reprezentowałam naszą szkołę i oddział lubelski Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich na V Forum Bibliologów, Informatologów i Bibliotekarzy organizowanym przez Uniwersytet im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Wygłosiłam referat zobrazowany prezentacją na temat pedagogicznych działań o charakterze wielokulturowym realizowanym przez szkolną bibliotekę na przestrzeni kilkunastu lat w Gimnazjum nr 3 w Lublinie. W prelekcji powiedziałam o różnorodnej literaturze, która porusza wątki wielokulturowe i o opartych na nich lekcjach. Była też mowa o zajęciach prowadzonych z wykorzystaniem ICT popularyzujących kraje Europy, których języków nauczamy w szkole. Wspomniałam o międzykulturowym i międzypokoleniowym "bajaniu", spotkaniach z cudzoziemcami w szkole, grach terenowych, obchodach Dna Europy i innych uroczystościach z kalendarza pracy szkoły powiązanych z wielokulturowością, np. Dzień Tolerancji, Dzień Pokoju, Dzień Uchodźcy. Kolejna część poświęcona była projektom polsko-niemieckim i projektom eTwinning. Była też króciutka charakterystyka uczniów, z którymi i dla których prowadzone są tego typu działania. 
    Na koniec wzięłam udział w dyskusji na temat wielokulturowości w różnych bibliotekach, związanych z tym zjawiskiem problemach i potencjale. 
        Forum było cennym doświadczeniem pozwalającym na wymianę wiedzy, doświadczeń i praktyk stosownie do charakteru i specyfiki biblioteki.

Wielokulturowość w pracy biblioteki szkolnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz