czwartek, 8 listopada 2018

Zainspiruj się i czytaj ... ciąg dalszy

Przedstawiamy kolejną "porcję" cytatów z literatury światowej, które mają zachęcić do sięgnięcia po książki, z których pochodzą 😊
Wypożyczajcie i czytajcie książki, z których wybrano cytaty.
Zapraszamy również do zgłaszania cytatów-myśli-sentencji "wyczytanych" 
w swoich lekturach.

"Cierpliwość zawsze zostaje z miotłą w ręku."
Jonathan Carroll "Białe jabłka"

"Prawdziwa tragedia zbliża ludzi, tak jak wspólna walka na wojnie, kiedy każdy jest ze śmiercią za pan brat."
William Wharton "Niezawinione śmierci"

"Dorośli nigdy nie rozumieją niczego sami i dzieci są zmęczone wiecznym udzielaniem im wyjaśnień."
Antoine de Saint-Exupery "Mały Książę"

"[...] doznawałem radości istnienia. [...] Że jestem czymś malutkim i wielkim zarazem: [...] kropla w oceanie, kroplą bystrą, która zdaje sobie sprawę, że istnieje i że za jej sprawą istnieje ocean. Maleńka i wielka. Silna i nędzna."
Eric-Emmanuel Schmitt "Kiedy byłem dziełem sztuki"

"Jeśli szczęście się do nas uśmiecha, trzeba z tego korzystać i starać się mu dopomóc, tak jak ono pomaga nam."
Paulo Coelho "Alchemik"

"No przecież do tego służą reguły, rozumiesz? Żebyś się dobrze zastanowił, zanim je złamiesz."
Terry Pratchett "Złodziej czasu"

"Jesteś tym, czym wierzysz, że jesteś."
Paulo Coelho "Czarownica z Portobello"

"W tym właśnie sęk, że czas nie znosi, aby go zabijano. Gdybyś była z nim w dobrych stosunkach zrobiłby dla Ciebie z twoim zegarem wszystko, co  byś tylko chciała."
Lewis Carroll "Alicja w Krainie Czarów"

"Na zawsze ponosisz odpowiedzialność za to, co oswoiłeś."
Antoine de Saint-Exupery "Mały Książę"

"Zrozumiałem, że istnieją ludzie, w których towarzystwie człowiek czuje się lepiej, wszystko, co gorzkie przemija, a świat rozpromienia słońce."
Hans Christian Andersen "Baśń mojego życia"

"Zawsze o tym czytałem. Ludzie najpierw muszą wiele wycierpieć, nim uda im się cokolwiek osiągnąć."
Hans Christian Andersen "Baśń mojego życia"

"Z wiatrem będzie mu posyłać pocałunki, wierząc, że wiatr muśnie jego twarz i szepnie mu do ucha, że ona ciągle żyje i czeka."
Paulo Coelho "Alchemik"

"Najgorszym więzieniem jest przeszłość."
Paulo Coelho "Walkirie" 

"...oczy są ślepe. Trzeba szukać sercem."
Antoine de Saint-Exupery "Mały Książę"



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz