środa, 9 stycznia 2019

Inspiracji czytelniczych ciąg dalszy ...

Kontynuujemy nasz cykl publikowania cytatów z książek dostępnych w naszej szkolnej bibliotece. Cały czas chcemy w ten sposób zachęcić potencjalnych czytelników do sięgnięcia po te pozycje książkowe. Może cytowane przez nas zdania skłonią Was też do refleksji, komentarza ... Dzięki temu poznacie też poglądy cytowanych pisarzy i będziecie mogli je przytaczać w razie potrzeby. Oto one:

"[...] człowiek jest dorosły, kiedy woli spędzić święta we własnym domu i z własnymi dziećmi, zamiast jechać do rodziców."
William Wharton "Niezawinione śmierci"

"Pozbierać jest się dziesięć razy trudniej, niż rozsypać."
Suzanne Collins "Kosogłos"

"Jako młody człowiek chciałem, żeby piękno było we mnie, byłem nieszczęśliwy.Teraz wiem,że jest ono wszędzie wokół, akceptuję je."
Eric-Emmanuel Schmitt "Kiedy byłem dziełem sztuki" 

"[...] poezja kłamie, choć ładnie to czyni [...]
Carlos Ruiz Zafon "Cień wiatru"

"Niewiele jest powodów, żeby mówić prawdę, za to jest ich bez liku, żeby kłamać ..."
Carlos Ruiz Zafon "Cień wiatru"

"Czas robi z ciałem to samo co głupota z duszą."
Carlos Ruiz Zafon "Marina"

"... jeśli mnie oswoisz, będziemy potrzebni jeden drugiemu."
Antoine de Saint-Exupery "Mały książę"

"Nie ma takiej absurdalnej rzeczy, której  by człowiek nie zrobił, próbując nadać życiu jakiś sens."
William Wharton "Ptasiek"




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz