środa, 11 marca 2015

"Memo Biblio", czyli Dzień otwarty w bibliotece

We wtorek, 10 marca gościliśmy w naszej bibliotece uczennice klasy VIA Szkoły Podstawowej  nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego, pod opieką nauczycielki wychowania fizycznego. Dziewczynki wzięły udział w zajęciach kształcących kreatywność, rozwijających pamięć, myślenie, spostrzegawczość, koncentrację ... Spotkanie w bibliotece dało też okazję do zmierzenia się z techniką origami, którą wykorzystałyśmy do stworzenia zakładki do książki. Spotkanie rozpoczęło się od ćwiczenia integracyjnego, w którym uczennice miały za zadanie przedstawić się tytułem książki, którą lubią najbardziej, do której chętnie wracają, z bohaterem której najbardziej się identyfikują. Później przystąpiły do zadania "Niedokończony Wiersz" , które polegało na przypomnieniu sobie zakończeń wersów znanego z dzieciństwa Juliana Tuwima wiersza pt. "Słoń Trąbalski". Było i trudno, i śmiesznie. Powstało kilka bardzo różnych od oryginału wersji wiersza :-) Kolejnym zadaniem było "Snucie opowieści". Uczennice miały za zadanie dokończyć wybrane z powieści  J.R.R. Tolkiena  pt. "Hobbit" zdania i spontanicznie stworzyć opowieść. Ostatnim zadaniem były "Metamorfozy", ćwiczenie polegające na tworzeniu nowych słów poprzez zamianę TYLKO jednej litery w podanym zestawie.
Przygotowane ćwiczenia uczestniczki wykonywały z uwagą i zapałem, o czym świadczą następujące wpisy zrobić Kroniki Szkoły: "Było fajnie, dużo się pośmiałyśmy, pogawędziliśmy. Dziękuję za tak miło spędzony czas.!" Agata 6a; "Bardzo miło mi się pracowało ... nauczyłam się robić zakładkę ";  "Bardzo podobały mi się te zajęcia. Rozwinęłam swoja wyobraźnię i przypomniałam sobie wierszyk Tuwima"; "Wreszcie mam swoją zakładkę" Wiki kl.6a; "Było super!" Monia. 
Na pożegnanie uczennice mogły wylosować z "worka skarbów" niespodziankę, poczęstować się cukierkami:-) Opuściły gościnne progi Biblioteki Gimnazjum nr 3 w znakomitym humorze, zabierając ze sobą nie tylko dobre wrażenia, ale także rzetelną informację o naszej szkole.
Dziękujemy i Zapraszamy ponownie!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz