wtorek, 23 kwietnia 2013

23 kwietnia na całym świecie obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich!


Wszystkim uczniom i innym czytelnikom naszej biblioteki z okazji święta książki życzymy jak najwięcej chęci do rozwijania w sobie pasji czytania! Obyście czerpali z książek jak najwięcej radości i uwierzyli, że one wszystko potrafią! Życzymy Wam, abyście mieli jak największy stos książek do przeczytania w najbliższym czasie, znaleźli czas na ich pochłanianie i mieli jak największy do nich dostęp!  


"Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich to ustanowione w 1995 roku przez UNESCO doroczne święto mające na celu promocję czytelnictwa, edytorstwa i ochronę własności intelektualnej prawem autorskim.

Pomysł organizacji święta zrodził się w Katalonii. W 1926 roku wystąpił z nim wydawca, Vicente Clavel Andrés. 23 kwietnia jest tam hucznie obchodzonym świętem narodowym, jako dzień jej patrona – Świętego Jerzego. Zgodnie z długą tradycją w Katalonii obdarowywano w ten dzień kobiety czerwonymi różami, mającymi symbolizować krew pokonanego przez Św. Jerzego smoka. Z czasem kobiety zaczęły odwzajemniać się mężczyznom podarunkami w postaci książek.

23 kwietnia to również symboliczna data dla literatury światowej. W tym dniu, w roku 1616 zmarli Miguel de Cervantes, William Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega (przy czym datę śmierci Shakespeare’a podaje się według kalendarza juliańskiego, a pozostałych dwóch – według gregoriańskiego). Na ten sam dzień przypada również rocznica urodzin lub śmierci innych wybitnych pisarzy, np. Maurice’a Druona, Halldóra Laxnessa, Vladimira Nabokova, Josepa Pla i Manuela Mejía Vallejo."

Między innymi z tej okazji Kinga i Iza z IB wraz z koleżankami i kolegami z klasy przygotowały film o tym, że książka wszystko potrafi!


Wszystkich gimnazjalistów, którzy już są po pierwszym dniu egzaminu zapraszamy z okazji Światowego Dnia Książki do zabawy w tytuły i bohaterów literackich. Wystarczy, ze uzupełnicie wykropkowane miejsca swoimi skojarzeniami tytułów książek, bądź imionami bohaterów literackich.

Wstałam wcześnie rano i ..........................
Dzień zaczęłam z (od).................................
W drodze do szkoły zobaczyłam .....................
który.............................................
Minęłam........................, aby nie spotkać........................
Zatrzymałam się jednak przy ..................................
Po wejściu do szkoły, zdenerwowana dzisiejszym egzaminem ujrzałam.................
Minęłam grupę pewnych siebie koleżanek i stanęłam przed ................................
Na egzaminie pisałam charakterystykę mojego ulubionego...............................z .......................
Około trzynastej byłam już w domu.
W czasie obiadu z .......................zauważyłam .................................. On(ona, ono) ...............................Potem zerknęłam na blog szkolnej biblioteki, gdzie przeczytałam o ...................................
Po południu świętowałam Światowy Dzień Książki wraz z .............................................................................
Przed snem powtórzyłam jeszcze ........................... i dla relaksu sięgnęłam jeszcze po ...............................
zanim powiedziałam dobranoc.....................................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz