poniedziałek, 27 maja 2019

Wiosenne warsztaty origami w ŚDS "Kalina"

We wtorek, 21 maja 2019r. po raz kolejny gościliśmy w Środowiskowym Domu Samopomocy "Kalina", gdzie wraz z uczniami klasy IIIag: Mileną, Julią, Mikołajem, Dominiką i Zosią prowadziliśmy warsztaty origami. Uczestnikami warsztatów byli seniorzy i młodzież z SOSW im.Zofii Sękowskiej w Lublinie. Tematem przewodnim były ... wiosenne kwiaty. Sztuka origami posłużyła do stworzenia bukietu kwiatów i okolicznościowej kartki. "Warsztaty nauczyły mnie współpracy z seniorami. Wymaga to cierpliwości i dokładności. Miło mi, że seniorzy są zadowoleni z zajęć i z efektów swojej pracy." - stwierdza Dominika.
"Czułam, że jestem potrzebna. To miłe uczucie sprawiać komuś przyjemność, bo tak odbieram nasze wspólne spotkania - jako przyjemny i z korzyścią dla wszystkich spędzony czas. Mogliśmy poznać się, zaprzyjaźnić, dowiedzieć się o sobie więcej ..." - twierdzi Milena.
"Lubię pomagać. Sprawia mi to radość. Pracując z seniorami uczę się trudnej sztuki cierpliwości i koncentracji. Cieszy mnie fakt, że podczas tych spotkań uczymy się czegoś od siebie nawzajem. I nie jest to wyłącznie sztuka origami 😊" - uważa Zosia.
"Kiedy pomagam seniorom w czasie warsztatów origami odpoczywam i relaksuję się. Zapominam o szkole, o sprawdzianach, kartkówkach, odpowiedziach przy tablicy ...To niezwykłe, jak bardzo seniorzy są szczęśliwi, gdy ich odwiedzamy i razem składamy modele origami. Ich zadowolenie sprawia mi radość. Tak po prostu !" - dodaje Julia 
" Wizyty u seniorów są ważne, uczą nas nie tylko szacunku wobec starszych i przewlekle chorych, ale i wytrwałości, rozwijają w nas empatię, chęć bezinteresownej pomocy ...To bardzo fajne uczucie pomagać komuś altruistycznie. Serdecznie polecam 👍 - stwierdza Mikołaj.

Dziękujemy za wspólne spotkanie i składanie origami i ... 
do zobaczenia w następnym roku szkolnym😊

PS. Młodzieży z SOSW im.Z.Sękowskiej w Lublinie towarzyszyły nauczycielki: p.Małgorzata Fajgielska i p.Agnieszka Najda, a uczniom SP nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego p.Ewa Osoba.

Click to play this Smilebox scrapbook
Create your own scrapbook - Powered by Smilebox
Digital scrapbook created with Smilebox

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz