wtorek, 28 lutego 2012

Weronika poleca ...


Znudzona niektórymi lekturami szkolnymi zajrzałam do biblioteki i wypożyczyłam książkę pt.: „Lawenda w chodakach” autorstwa Ewy Nowak. Ewa Nowak jest moją ulubioną pisarką, dlatego też sięgnęłam po jej powieść.  Autorka potrafi pisać wspaniałe książki o relacjach między młodymi ludźmi, problemach miłosnych, emocjonalnych i pierwszych miłościach, a ta książka jest tego doskonałym dowodem.
             Głównymi bohaterami powieści „Lawenda w chodakach” są: Magda, Kuba, Wiktor i Damroka. Akcja tej powieści toczy się podczas wakacji. Bardzo spodobał mi się motyw podróży wprowadzony przez autorkę, która wysyła dwie zakochane pary w podróż po Europie. Przyjaciele planują niezwykłe wakacje. Ich planowanie nie kończy się jedynie na słowach, gdyż wyruszają w prawdziwą podróż dookoła Świata. Zwiedzają wiele ciekawych miejsc np. Monachium, Costa Brava czy też Prowansję, podczas której zachwycają się zabytkami. W miarę rozwoju akcji pojawiają się nowi bohaterowie, którzy wprowadzają nie tylko ożywienie, ubarwiają akcję, ale również mobilizują do śledzenia ich losów. Takim bohaterem jest Jacek Lambertz, przez którego w związku Damroki i Wiktora pojawiają się zgrzyty. Oczywiście książka, która opowiada o młodych, nie do końca dojrzałych osobach nie mogłaby się obyć bez perypetii i kłótni. Gdyby nie one powieść nie dostarczyłaby nam aż tylu przeżyć.  Bohaterowie powieści „Lawenda w chodakach” są to postacie bardzo ciekawe, choć może odrobinę skryte.
             Na uwagę zasługuje również oprawa graficzna książki, która podoba mi się, dlatego że jest symboliczna i wieloznaczna.  Ta nietypowa okładka zachęca nas do lektury książki. I dopiero wtedy, gdy przeczytamy całą powieść odkrywamy jej znaczenie.
           Wart podkreślenia jest również fakt, że „Lawenda w chodakach” to nie pusta i płytka powieść na jeden wieczór, ale książka pełna miłości i ciepła. Powieść zawiera pewien morał i przesłanie: jeśli związek dwojga młodych ludzi wystawiony zostanie na próbę i jeśli ją przetrwa, to oznacza, że ludzie naprawdę się kochają.
           Książka „Lawenda w chodakach” bardzo mi się podobała i uważam, że jest godna polecenia. Spytacie dlaczego?  Polecam ja, ponieważ pobudza  czytelnika do refleksji nie tylko na temat związku dwojga ludzi, ale także osób, które kochamy i które są dla nas ważne.
          Z chęcią sięgnę po kolejne książki Ewy Nowak.
Weronika Różycka kl.IId

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz