czwartek, 19 grudnia 2013

Czytelnicy miesiąca listopada 2013

Liderami listopadowego rankingu czytelnictwa zostali: Sylwester Winiarski, uczeń kl.Ib, Arkadiusz Grunwald, uczeń kl.IIc oraz Beata Podkowa, uczennica kl.IIIb. Dwoje z nich już zaprezentowało nam swoje zainteresowania czytelnicze i dlatego poprosiłyśmy o wywiady uczennice z kolejnych miejsc w rankingu: Aleksandrę Miturę, uczennicę kl.IIc i Sylwię Gałązkę, uczennicę kl.IIId. Zapraszamy do lektury tych wywiadów.



Wywiad z Sylwestrem Winiarskim, uczniem kl.Ib

1. Jaka tematyka podejmowana w książkach Cię interesuje?

Najbardziej lubię czytać książki fantastyczne, ponieważ dużo się w nich dzieje i są nagłe zwroty akcji.

2. Kto jest Twoim ulubionym bohaterem literackim?

Moim ulubionym bohaterem literackim jest Kustaw, bohater książki Jakuba Ćwieka pt."Erodot". Jest to bardzo tajemnicza postać.

3. Najbardziej wciągająca książka.

Książką, która najbardziej mnie wciągnęła jest "Łowca burz". To bardzo ciekawa i fascynująca powieść. Dużo się w niej dzieje, zaskakuje niespodzianymi i szybkimi zwrotami akcji.

4. Którą z przeczytanych książek poleciłbyś najchętniej?

Polecam serię książek o Harrym Potterze, bo wprowadzają w niezwykły świat czarów i fantazji.

5. Książka, którą chciałbyś dostać w prezencie.

Chciałbym dostać w prezencie "Potop" Henryka Sienkiewicza. Wiele słyszałem o tej książce i chciałbym ją wreszcie przeczytać. Jestem ciekaw tej książki.

6. Jaka Twoim zdaniem powinna być książka do poczytania na zimowe wieczory?

Książka na zimowe powinna być długa tak, jak te wieczory i interesująca, żeby ją szybko czytać. Powinna też pozostawiać w nas niezapomniane wrażenia, by zachęcać do sięgania po inne. 

7. Zagrajmy w skojarzenia. Książka ...

Książka to portal do innego świata, w którym możemy być i robić co chcemy.


Wywiad z Olą Miturą, uczennicą kl.IIc



1  1. Jaka tematyka podejmowana w książkach Cię interesuje?

Czytałam dużo książek, przygodowych, sensacyjnych, kryminałów lecz najbardziej do gustu przypadły mi książki ukazujące życie i problemy współczesnych nastolatków w XXI wieku. Opisują one problemy i działania ludzi, którzy idąc przez życie napotykają na swojej drodze różne trudności.

2 2. Kto jest twoim ulubionym bohaterem literackim?

Z tych książek, które zdołałam przeczytać, najbardziej zaintrygowała mnie dziewczyna, która była główną bohaterką książki pt:. „ Chcę żyć!” . Była to młoda dziewczyna , uczęszczająca na dodatkowe zajęcia sportowe w szkole. Dowiedziała się, że jej chłopak  przez transfuzję krwi  został zarażony wirusem HIV. Wysłał jej list z propozycją aby ona zrobiła sobie test na obecność wirusa HIV. Po kilku dniach okazało się, że dziewczyna też jest nosicielką wirusa HIV. Stała się członkiem grupy osób z tym samym problemem, zrozumiała wtedy, że z tą chorobą da się normalnie żyć.  Dziewczyna była dzielna pomimo tego, że odwrócili się od niej wszyscy znajomi dowiedziawszy się, że nosi w sobie śmiertelny wirus. Jest ona moim ulubionym bohaterem literackim gdyż podziwiam jej postawę. Nie załamała się i korzystała dalej ze swojego życia. Nie wiem czy ja bym się tak zachowała gdyby zaistniała taka sytuacja.

3 3. Najbardziej wciągająca książka.

Bardzo dobre wrażenie zrobiła na mnie książka Jany Frey pt:. „ W ciemności”.  Książka ma formę pamiętnika prowadzonego przez młodą dziewczynę, która przez chwilę nieuwagi i utratę świadomości straciła wzrok. Na początku dziewczyna nie zachowywała się poprawnie.  Naśmiewała się z osób starszych, słabszych i chorych, była niemiła dla swoich rodziców. Po utracie wzroku zrozumiała, że w życiu trzeba być bardzo ostrożnym i nie robić nic by przypodobać się innym.

4 4. Którą z przeczytanych książek poleciłabyś najchętniej?

Na pewno nie byłaby to jedna książka, lecz takimi najciekawszymi, które przychodzą mi na myśl są książki pt:. „ Zanim umrę” ; „Chcę żyć!”; „W ciemności” ; „Hera moja miłość” i  druga jej część 
„Lot komety”. Przedstawiają one historie nastolatków, którzy popełnili  jeden błąd,który zmienił ich nastoletnie życie. Uważam też, że godne polecenia są też książki opowiadające o życiu ludzi innych wiar,  żyjących np.: w kraju niechrześcijańskim. Przykładami takich książek jest „ Może dziś nikogo nie zabiję” lub „ Kwiat pustyni”.

  5. Książka, którą chciałabyś dostać w prezencie.

Nie mam jakiejś konkretnej książki, którą mogłabym i chciałabym dostać. Ucieszyłabym się z każdej o tematyce takiej, którą lubię- o problemach ludzi.

  6. Jaka twoim zdaniem powinna być książka do poczytania na zimowe wieczory?

Dla mnie książka na zimowe wieczory powinna być ciekawa, wciągająca, pisana językiem przystępnym i zrozumiałym.

7.  Zagrajmy w skojarzenia. Książka…


Książka kojarzy mi się z innym światem. Czytając książkę lub po jej ukończeniu, często myślę o swoim życiu. Rozumiem wtedy, że moje życie nie jest złe.  Mam duże szczęście, że jestem zdrowa i że nie spotykają mnie tak duże problemy jak bohaterowie książek przeze mnie przeczytanych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz