poniedziałek, 6 kwietnia 2020

Gimnastyka mózgu dla ... leniwych

Gimnastykę mózgu można uprawiać zawsze i wszędzie. Wystarczy chcieć, a "siłownia umysłowa", czyli czytanie, rozwiązywanie krzyżówek, łamigłówek, gry logiczne,  liczenie, kojarzenie, a nawet przypominanie sobie ... pozwoli utrzymać umysł w dobrej kondycji. Zmienne i stymulujące środowisko, kreatywne zajęcia, narzucanie sobie nowych wyzwań, unikanie monotonii i rutyny, aktywność fizyczna, kontakty interpersonalne ... to również czynniki, które rozwijają mózg.
Zacznij ćwiczyć już teraz!!! 
Ćwiczenie na skojarzenia do słowa CZAS
Czas mnie goni!
Czas ucieka!
Czy nadszedł już czas na odpoczynek?
Jestem przed czasem.
Jestem po czasie.
O rety, straciłem mnóstwo czasu!
To nie jest dobry czas na żarty!
Uwaga,czas Ci się kończy!
Masz czas?
Mam tyle czasu, że nie wiem co z nim zrobić?
Mam dosyć czasu by rozpocząć naukę gry w rugby!
Chciałbym mieć więcej czasu dla Ciebie!
Mam tyle czasu, że nie wiem, co z nim zrobić?
Dasz mi trochę czasu?
Czas to pieniądz.
Świąteczny czas.
Czas utracony.

PS. Sprawdź, jak daleko zaprowadzą Cię skojarzenia 😉 Możesz pobawić się w tę grę z drugą osobą, wymyślając skojarzenia na zmianę. 
A jak mówimy o zdrowiu? Żelazne zdrowie, być zdrowym jak ryba, życzyć komuś zdrowia, przypłacić zdrowiem, na zdrowie! ... i wiele innych. Przyślij swoje skojarzenia na adres: g3.biblioteka@op.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz