piątek, 11 maja 2012


Paweł  poleca…

   
    
Najciekawsze dla mnie książki to książki przygodowo- fantastyczne. Takie książki napisał włoski autor - Pierdomenico Baccalario. Jego seria Century opowiada o losach 14-latków, których połączyło jedno - data ich urodzenia. Cała czwórka urodziła się 29 lutego. Przed nimi stoi bardzo trudne zadanie, muszą odnowić Pakt pomiędzy człowiekiem a naturą. Główni bohaterowie sagi to Elektra Melodia, Harvey Miller, Mistral Blanchard i Sheng Young Wan Ho i Ermete de Panfilis. Akcja serii toczy się w czterech miastach : w Rzymie, Nowym Jorku, Paryżu i Szanghaju. Akcja pierwszego tomu „Ognisty Pierścień” rozgrywa się w Rzymie (Mieście Ognia), to tu Elektra – jako pierwsza – odkrywa swoją moc - wrażliwość ognia. W tym mieście spotykają Alfreda Van Der Berga (wybrańca z zeszłego Paktu), który prosi ich o odnalezienie Ognistego Pierścienia. Ich wrogiem, który próbuje ich przechytrzyć jest Jacob Mahler. W końcu odnajdują go w kościele. „Kamienna Gwiazda”. Tom drugi opowiada o Nowym Jorku. To tu Harvey odkrywa, że posiada wrażliwość ziemi. Tym razem bohaterowie poszukują Kamiennej Gwiazdy i odnajdują ją w starym i opuszczonym szpitalu psychiatrycznym. Ich wrogiem jest Egon Nose. Poznają także Valdimira Askenaz’ego (kolejnego wybranego). „Miasto Wiatru” tak nazwano Paryż. Akcja tomu trzeciego toczy się właśnie w tym mieście. Tym razem to Mistral odnajduje w sobie wrażliwość powietrza, a wybrańcy poszukują Żagla Izydy. Spotykają też Zoe (wybraną, która później okazuje się zła). Ich wrogiem tym razem jest Mademoiselle Cybel. Ostateczne poszukiwania rozegrają się w Szanghaju – Mieście Wody. To tutaj Sheng odkrywa wrażliwość wody i odnajduje Perłę Morskiego Smoka. Od samego początku ich prawdziwym wrogiem jest Heremit Devil. W tym mieście dowiadują się całej prawdy o Pakcie i o ich poprzednikach.
            To naprawdę świetna książka! Każdy tom kończyłem czytać w bibliotece i wypożyczałem następny. Książki nosiłem w plecaku i czytałem w szkole na przerwach. Powieści wzbudzały we mnie takie emocje i napięcie, że musiałem podzielić się z kimś tymi przeżyciami. Przygody opowiadałem pani bibliotekarce. Książki trudno było mi odstawić na półkę. Szkoda, że to tylko cztery tomy. Wiem, że autor nie zamierza napisać ich więcej. Fanów książek Baccalariego (serii Century oraz Ulisses Moore) oraz na zachętę dla tych, którzy ich jeszcze nie przeczytali polecam stronę http://www.olesiejuk.pl/ulyssesmoore/century/ Znajdziecie tam opisy każdego tomu, możecie odsłuchać fragmenty książek, poczytać recenzje czytelników i zapoznać się z konkursami o książkach. Dodam, że strona zachęca do zabawy i wyróżnia się bardzo ciekawą grafiką.

Paweł, klasa IC.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz