niedziela, 30 listopada 2014

Falkon 2014

       8 listopada 2014r., w sobotę, wybrałem się wraz z kolegami na „Falkon” 2014. Dla niewtajemniczonych - „Falkon” to Lubelski Festiwal Fantastyki, na którym spotykają się miłośnicy gier komputerowych, gier planszowych, gier karcianych, anime, mangi i wszystkiego co się wiąże z fantastyką. W tym roku festiwal odbywał się w hali Targów Lublin przy ul. Dworcowej 11. Trwał od 7 do 11 listopada 2014r.
           Od razu po wejściu zostaliśmy oszołomieni przez masę stoisk i ludzi, wszystkich życzliwie i przyjaźnie nastawionych do siebie. Zaczęliśmy się rozglądać za czymś interesującym i od razu wpadliśmy na stoisko dotyczące Metra 2033. Rozpoczęliśmy tam rozgrywkę w grę planszową Metro 2033 Board Game. Gra była w wersji anglojęzycznej, ale nie stanowiło dla nas zbyt wielkiego problemu. Szybko „załapaliśmy” o co w niej chodziło. Każdy z graczy - w naszym przypadku czterech - wybiera sobie frakcje (ja grałem „Czwartą Rzeszą”). W grze należy osiągnąć wymagany limit punktów, by zwyciężyć. Można to osiągnąć poprzez podbijanie stacji (neutralnych oraz innych graczy) oraz wykonując misje dostawane od Hanzy. Rozgrywka zakończyła się moim zwycięstwem z ogromną przewagą punktową i gospodarczą. W trakcie gry dowiedzieliśmy się, że zwycięzca dostanie książkę z autografem Dmitra Glukhovskiego (autora Metra). I to właśnie ja otrzymałem książkę pt. „Piter” Szymuna Wroczka, czyli jedną z pierwszych książek w Uniwersum Metro 2033 przetłumaczoną na język polski.
        Następnie udaliśmy się w dalszą podróż po konwencie, robiąc sobie okazjonalne zdjęcia z cosplayerami (osobami przebranymi się za postacie z książek, gier, filmów i mangi). Po drodze się rozdzieliliśmy - ja udałem się na przedstawienie najnowszego „Dragon Age: Inkwizycja”, które bardzo mi się podobało. Po pokazie razem z kolegami ruszyliśmy dalej pozwiedzać stoiska festiwalowe. Spędziliśmy tam cały dzień. Było fantastycznie, obejrzeliśmy masę fajnych rzeczy - gry planszowe, konkursy, zdjęcia, spotkanie z innymi fanami fantastyki.
            Podsumowując Lubelski Festiwal Fantastyki „Falkon” oceniam jako bardzo udany. Za rok wybieram się na pewno na cały festiwal, a nie tylko na jeden dzień tak, jak w tym roku.

Jakub Drela,III.B


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz