niedziela, 30 listopada 2014

Czym jest dla mnie książka

        Książka, to coś więcej niż tylko strony i okładka, to opowieść, wiedza, przygoda ...
      Wiele osób nie czyta, bo mają wiele nieprzyjemnych odczuć z nudnymi lekturami szkolnymi. Ale pomyślcie, po co przekreślać wszystkie książki. Ja też nie lubiłem czytać, bo wolałem oglądać filmy. Lecz przyszedł dzień, gdy przemogłem się i poszedłem do szkolnej biblioteki. Nie byłem tam jeszcze,ale chciałem zobaczyć jak tam jest i przekonać się czy znajdę coś ciekawego do czytania. I znalazłem, nawet więcej niż się spodziewałem. Regały były pełne wielu ciekawych książek, o których słyszałem. Zacząłem czytać i tak się rozpoczęła moja przygoda z książkami i czytaniem.
     Nadal nie przepadam za czytaniem lektur, ale wiem, że powinienem znać ważne tytuły z kanonu polskiej i światowej literatury. Przecież jestem Polakiem i Europejczykiem.
     Książki i czytanie to wciągająca pasja. Barwne opowieści, pełne akcji i niesamowitych przygód są często lepsze od filmu.
    Zachęcam Wszystkich - czytajcie książki, to nie boli, a od czytania niczego wam nie ubędzie. Wręcz przeciwnie zyskacie – bo „czytanie książek to najwspanialsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła.”
Kamil Podleśny, uczeń kl.IIb


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz