czwartek, 13 lutego 2014

Walentynkowe propozycje.

Drodzy uczniowie! Zbliża się ulubione wasze święto. Dlatego mamy dla was kilka propozycji. Na  warsztaty rękodzieła już was zapraszaliśmy. Teraz zachęcamy do udziału w walentynkowych konkursach literackich i innych akcjach. Oto one:
1. Literacki konkurs błyskawiczny - wystarczy, że przyjdziesz w wolnym czasie do biblioteki i połączysz w pary zakochanych w sobie bohaterów literackich. Najlepsi otrzymają walentynkowe niespodzianki.
2. Afiszowy konkurs literacki z okazji Walentynek - już od wczoraj możecie pobierać karty konkursowe w bibliotece lub ze strony bloga, rozwiązać konkurs i przynieść jutro do biblioteki. Na zwycięzców czekają nagrody niespodzianki.



CZYTELNICZY KONKURS WALENTYNKOWY
REGULAMIN:
1. W konkursie mogą wziąć udział wszyscy uczniowie Gimnazjum nr 3 w Lublinie.
2. Zasady konkursu:
   - przeczytaj polecenia zadań konkursowych,
   - kolejne odpowiedzi zapisz na kartce,
   - kartkę podpisz (imię, nazwisko, klasa) i oddaj w bibliotece Gimnazjum.
3. Konkurs trwa do 14 lutego 2014 r.
4. Zwycięzcami zostaną uczniowie, którzy najlepiej i najszybciej rozwiążą konkurs.Czekają na nich nagrody niespodzianki.

Imię i nazwisko ucznia: ……………………….       Klasa:…………………….

ZADANIA KONKURSOWE
  1. Dobierz w pary poniżej wymienionych bohaterów literackich i podaj tytuł utworu, z którego pochodzą oraz nazwisko jego autora.
ROMEO, DULCYNEA, ADAM, DANUSIA JURANDÓWNA, ORFEUSZ, IZOLDA, JULIA, TADEUSZ, LAURA, TRISTAN, ŚWITEZIANKA, BORYNA, BELLA, PATCH CIPRIANO, ZOSIA, ZBYSZKO Z BOGDAŃCA, EWA, STRZELEC, KLARA, DON KICHOT, NORA, PETTA, EURYDYKA, FILON, JAGNA, EDWARD, KATNISS
  1. Kto to mówi? Skąd pochodzą słowa?
„Jeśli nie chcesz mojej zguby,
Krokodyla daj mi luby”.
……………………………………………………………………………...
„Bardziej niźli z miłości, może z głupiej pychy
Zabiłem; więc pokora… wszedłem między mnichy,
Ja, niegdyś dumny z rodu, ja, com był junakiem,
Spuściłem głowę, kwestarz, zwałem się Robakiem,
            Że jako robak w prochu…”
……………………………………………………………………………...
„Jeżeli miłości bym nie miał, stałbym się jak miedź brzęcząca albo cymbał grzmiący”.
……………………………………………………………………………...
„Co ty mnie uczyniła, ne znaju, ale to znaju, że jeśli ja tobie nieszczęście, to i ty mnie nieszczęście. Żeby ja ciebie nie pokochał, byłby ja wolny jak wiatr w polu i na sercu swobodny, i na duszy swobodny, a sławny jak sam Konasewicz Sahajdaczny”.
…………………………………………………………………………………..
„Gale był jednak kimś znacznie więcej niż partnerem do polowań. Uznałam go za powiernika, dzieliłam się z nim przemyśleniami, których przenigdy nie wypowiedziałabym na głos poza losem. Odwzajemniał się tym samym. Leśne wyprawy z Gale’em… Czasami naprawdę czułam się szczęśliwa.”
……………………………………………………………………………...
"- Co robisz w niedzielny wieczór? - zapytał z uśmiechem.
Prychnęłam. Niechcący.
- Zapraszasz na kolację?
- Hardziejesz. Podoba mi się to, Aniele.
- Nie interesuje mnie, co ci się podoba. Nigdzie z tobą nie pójdę. Na żadną randkę. - (..) - Zaraz, zaraz nazwałeś mnie Aniołem?
- Bo co?
- Bo mi się to nie podoba.
Uśmiechnął się.
- Trudno, tak zostanie."
…………………………………………………………………………………
       3.   Wyjaśnij poniższe zwroty:

- Miłosierny samarytanin.
……………………………………………………………………………..
-Miłość platoniczna.
…………………………………………………………………………….
-Mieć serce na dłoni.
…………………………………………………………………………….
-Serce wyrywa się do …
……………………………………………………………………………..
-Mieć serce z kamienia.
……………………………………………………………………………...
  1.  Dokończ powiedzenia:
Stara miłość………………………………………………………………...
Miłość wszystko……………………………………………………………
Miłość Ci…………………………………………………………………...
Miłość jest………………………………………………………………….
Na miłość nigdy……………………………………………………………

  1. Podaj nazwisko autora każdego z niżej podanych utworów:
„Hymn o miłości”………………………………………………………….
„Kochać i tracić”…………………………………………………………..
„Wspomnienie”…………………………………………………………….
„Śpieszmy się”……………………………………………………………..
„Miłość”……………………………………………………………………
„Do M***”…………………………………………………………………

  1. Podaj słowa „Kocham cię” w czterech dowolnych językach.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 Dobrej zabawy!
3. Przerwa z poezją miłosną - każdy czytelnik może przyjść na głośne czytanie swojej ulubionej poezji miłosnej. Różne tomiki wierszy możecie przeglądać na wystawce. Ci, którzy nie czytają wierszy mogą zaprezentować fragment z ulubionej powieści. Zapraszamy na przerwach i w wolnym czasie 14 lutego 2014r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz