wtorek, 4 lutego 2014

Wywiady z najlepszymi czytelnikami I semestru 2013/2014

Skończył się I semestr 2013/2014 roku. Czas na kolejną "porcję" wywiadów z najlepszymi czytelnikami Gimnazjum nr 3 w Lublinie. W grupie liderów czytelnictwa naszej szkoły znaleźli się wszyscy uczniowie, którzy udzielili nam już wywiadów w poprzednich miesiącach oraz Kinga Majewska i Michalina Ostrowska. I właśnie one zgodziły się opowiedzieć nam o swojej pasji do czytania.
 Zapraszamy do lektury wywiadów z ...


Kinga Majewska, uczennica kl.IIb




1. Kto jest twoim ulubionym autorem (autorami)?
Moimi ulubionymi autorami są S. Collins (za trylogię "Igrzyska Śmierci"), J.K. Rowling (za cykl powieści " Harry Potter i ...), John Green (za to genialne zdanie "istnienie brokułów nie ma najmniejszego wpływu na smak czekolady.") E.E. Schmitt (za  "Oskara i panią Różę")) i Meg Cabot (za zrozumienie problemów nastolatek na całym świecie).

2. Jaka powinna być twoim zdaniem książka do poczytania wieczorami?
Po pierwsze taka, przy której nie powinnam zasnąć (przyznam zdarzało mi się usnąć czytając "W pustyni i w puszczy”. Nadal nie wiem jak to się kończy. Podobno Staś i Nel wzięli ślub, nie wierzę:-). Po drugie narracja nie może mnie denerwować. Zazwyczaj wybieram książki, w których bohater sam opowiada o swoich losach (nie wiem czemu, ale lepiej się wtedy czyta). Niemal codziennie czytam wieczorami i na te chwilę wybieram najciekawsza książkę jaka mam pod ręką, te mniej ciekawe raczej czytam w podroży lub na przerwach w bibliotece.

3. Jaką książkę przeczytałaś ostatnio?
Jestem w trakcie czytania "Okupu" Sophie McKenzie i pierwszej części 'Numery', a właśnie skończyłam czytać genialną książkę, która bardzo polecam "Gwiazd naszych wina" autorstwa Johna Green'a.

4. Czytać czy oglądać oto jest pytanie?
Oczywiście i jedno i drugie :-). Ja uwielbiam oglądać filmy. Tylko pytanie brzmi: jeśli film jest ekranizacją książki, to najpierw oglądamy czy czytamy? Ja zawsze czytam książki przed obejżeniem filmu. Myslę, że tak powinno być. Jeśli najpierw przeczytamy zachęca nas to do obejżenia tego okiem reżysera, a jeśli najpierw obejżymy, to zniechęci nas to do przeczytania książki.

5. Książka, w której kryje się geniusz.
Trudne pytanie, bo dla mnie każdy kto potrafi zapisać na stu stronach opowieść jest dla mnie geniuszem (czyli ogólnie rzecz biorąc autorzy książek:-). Ja bym nie potrafiła! Ale jeśli już mam wybrać to dla mnie genialna jest "Trucicielka" E.E. Shmitt'a. Ta książka to zbiór opowiadań. Są genialne. Powinniśmy omawiać je na języku polskim, są takie "wiecznie na czasie", a to trudna sztuka.


6. Książka do której często wracasz (ulubiona).
Jak dla mnie książka "do której często wracasz" i książka "ulubiona", to dwie rożne rzeczy. Moją ulubioną książką jak na razie są "Igrzyska Śmierci"-cała trylogia. Za to często wracam, do trochę dziecinnej książki "Mała Księżniczka" Frances Hodgson Burnett, bo wciąż wzrusza mnie historia małej Sary, która mimo że umarł jej tata i musiała mieszkać na strychu ciągle zachowywała maniery godne księżniczki.


7. Czy czytanie książek to dobry sposób na spędzanie czasu wolnego? Dlaczego?
Oczywiście, że to bardzo dobry sposób. Jak to mówią: "Uwaga! Czytanie poszerza horyzonty, wzbogaca słownictwo i grozi posiadaniem własnego zadnia". A na dodatek mam takie ulubione powiedzenie: "Nie czytając książek żyjesz tylko jednym życiem,a czytając możesz mieć ich mnóstwo". Ale niektórzy (czytaj większość) tego nie rozumieją.


8. Kto zaszczepił w tobie nawyk czytania?
Jakoś.. tak.. samo wyszło :-).

9. Na którym miejscu pośród funkcjonujących obecnie rozrywek kulturalnych, umieściłabyś czytanie?
Na pierwszym!!! Zaraz potem filmy, zaraz potem muzyka, zaraz potem portale społecznościowe i fora.


10. Kiedy znajdujesz czas na czytanie?
Są rzeczy, na które zawsze mam czas. I taką rzeczą jest właśnie czytanie!!!


Michalina Ostrowska, uczennica kl.IIc



1. Kto jest twoim ulubionym autorem (autorami)?
Znam wielu autorów książek którzy piszą w sposób pasjonujący. Z sentymentem podchodzę do książek Małgorzaty Musierowicz, ponieważ już w szkole podstawowej zainteresowała mnie ich treść. Z dystansem podchodziłam do książek z elementami sensacji i fantazji, ale natknęłam się na Roberta Muchamora i z niecierpliwością czekam na dalsze przygody jego bohaterów. Carlos Ruiz Zafòn urzekł mnie tajemniczym klimatem Barcelony. Cenię również klasyków polskiej literatury Stefana Żeromskiego, Henryka Sienkiewicza oraz Adama Mickiewicza. Jest jeszcze wielu innych autorów, którzy mi odpowiadają.

2. Jaka powinna być twoim zdaniem książka do poczytania wieczorami?
Zazwyczaj czytam tylko wieczorami, więc dla mnie książka powinna być pasjonująca oraz taka, nad którą nie mogłabym zasnąć, lecz pochłaniać ją do rana.

3. Jaką książkę przeczytałaś ostatnio?
Ostatnio przeczytałam moją lekturę szkolną'' My, dzieci z dworca Zoo'' Christiany  F.

4. Czytać czy oglądać oto jest pytanie?
 Oczywiście jak najwięcej czytać, a dopiero potem oglądać.

5. Książka, w której kryje się geniusz.
To taka, która'' wciągnie'' nawet tych, którzy nie lubią czytać. Nom można jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć, gdyż każdy ma inne wymagania co do treści zawartej w książce.

6Książka do której często wracasz (ulubiona).
Cykl książek Małgorzaty Musierowicz pt. "Jeżycjada".

7. Czy czytanie książek to dobry sposób na spędzanie czasu wolnego? Dlaczego?
Zdecydowanie tak, ponieważ książka pobudza wyobraźnię, poszerza horyzonty, pogłębia wiedzę...

8. Kto zaszczepił w tobie nawyk czytania?
 Rodzina.

9. Na którym miejscu pośród funkcjonujących obecnie rozrywek kulturalnych, umieściłabyś czytanie?
Na pierwszym miejscu wśród rozrywek kulturalnych umieściłabym słowo pisane, gdyż w każdej chwili mogę po nie sięgnąć. Jeżeli mnie nie stać na kupno, to mogę skorzystać z zasobów bibliotek. Jedynym minusem czytania jest to, że jestem ja i bohaterowie książki. Nie ma ze mną realnych ludzi, z którymi mogłabym przedyskutować jakieś treści tak, jak to się dzieje w przypadku wyjścia do kina lub teatru.

10. Kiedy znajdujesz czas na czytanie?
Czytam zazwyczaj wieczorami, ponieważ zajęcia związane ze szkołą np. odrabianie lekcji pochłaniają wiele czasu :-)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz