poniedziałek, 23 czerwca 2014

Wywiad z czytelniczką miesiąca maja 2014

      Kornelią Gancarz, uczennicą kl.IIA


       1.     Opowiedz o swojej ulubionej książce i autorze.
      Chociaż czytałam baaardzo dużo książek ciężko jest mi wybrać jedną, tą najlepszą. Nosi ona tytuł „Cherub” i jej autorem jest Robert Muchamore’a. Jest serią składającą się z wielu części :]. Opowiada o przygodach nastoletnich agentów, ich misji oraz życia prywatnego. Zaś autor tej książki to zapewne osoba dobrze zorganizowana o dużej wyobraźni, co wynika z tego jak napisał ową książkę.

    2.     Jakie masz najlepsze wspomnienie związane z książką?
      Moim najciekawszym wspomnieniem związanym z książką był moment, w którym zupełnie straciłam poczucie czasu. Wieczorem jak zawsze nastawiłam budzik bo wiedziałam, że następnego dnia muszę wstać na poranne zajęcia. Sięgnęłam po książkę leżącą na półce blisko łóżka. Książka „wciągnęła” mnie bez pamięci. Wydawało mi się, że mogłam czytać maksymalnie godzinę lecz niedługo po tym jak skończyłam czytać zza horyzontu wyjrzało słońce. Przerażona spojrzałam na zegar i stwierdziłam, że czytałam duuużo dłużej niż godzinę. Do chwili porannej pobudki miałam jeszcze około godziny lub dwóch. Przez cały dzień chodziłam niewyspana i zmęczona. Od tamtego momentu nigdy nie kwestionowałam mocy książek.
     
        3.     Jaka wg Ciebie powinna być książka do poczytania wieczorami?
       Według mnie najlepszą książką do czytania wieczorami byłaby książka wciągającą, opowiadająca o ciekawych przygodach jej bohaterów, ponieważ po całym dniu nauki i dzięki dającemu się wyczuć zmęczeniu miło jest się odprężyć, zapomnieć o kłopotach i trudach codziennego życia.
      
      4.     „Gruba” czy „cienka” – jaka długość książki jest najlepsza?
       Moim zdaniem najlepsze są „grube” książki, ponieważ ich akcja jest dłuższa dzięki czemu mogę się nimi dłużej delektować.

      5.     Skąd wiesz, co warto czytać?
        Kiedy zastanawiam się co czytać kieruję się kilkoma opiniami pochodzącymi z różnych źródeł. Często opieram się na recenzjach, które znajduję w Internecie, opiniach ludzi, którzy na co dzień pracują z ludźmi w moim wieku. Lecz dla mnie największą wartość mają opinie moich znajomych i przyjaciół.
       
      6.     Zagrajmy w skojarzenia. Książka… 
      Książka to : przygoda, wiedza, lektura, fantastyka, bohaterowie, morał, coś fantastycznego, pouczającego i nierealnego.
    
      7.     Którą z przeczytanych książek poleciłabyś najchętniej?
      Innym czytelnikom najchętniej poleciłabym moją ulubioną książkę „Cheruba”. Gorąco polecam ją fanom przygód, akcji, nieletnich agentów oraz tajnych operacji.
     
      8.     Książka, którą chciałabyś przeczytać.
      Książka, którą chciałabym przeczytać jest książka, która nosi tytuł „Trochę większy poniedziałek” , ponieważ jak opisuje ją sama autorka „jest to książka, na każdy dzień tygodnia, na każdy miesiąc, na każdą porę roku i pogodę. Książka, po którą warto sięgnąć, kiedy jest dobrze źle i tak po prostu, bez okazji aby przypomnieć sobie, że życie jest piękne, ale też nie takie oczywiste, jak by się mogło zdawać.

      9.     Książka, którą każdy powinien przeczytać.  
      Według mnie książka jaką każdy powinien przeczytać  bez względu na płeć, narodowość czy religię jest książka, która nosi tytuł „Quo Vadis”, ponieważ porusza ważne tematy i fakty historyczne na jakie każdy człowiek powinien mieć własne zdanie.

       10.   Czy warto czytać? Na którym miejscu, pośród funkcjonujących obecnie rozrywek kulturalnych umieściłabyś czytanie?
      Uważam, że warto czytać ponieważ czytanie poszerza horyzonty, pobudza wyobraźnię oraz pozwala spojrzeć na pewne sprawy pod innym kątem. Sądzę również, że pomimo istnienia wielu rozrywek kulturalnych czytanie zawsze powinno zajmować wysokie miejsce.


Kornelia Gancarz 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz