piątek, 11 października 2019

Kreatywne ściany.

   Pewnego dnia na korytarzu szkoły obok biblioteki pojawiły się "kreatywne ściany". Karty do rozwijania kreatywności stworzyłam z zapałem. Komponowały się z hasłem MMBS 2019 "Wyobraź sobie..." i związane były z celami rozwijania kreatywności. Były twórcze, różnorodne, z rysunkami, do pisania i do malowania. Nie spodziewałam się jednak wielkiego zainteresowania nimi i po cichu liczyłam, że może pojedynczy uczniowie, nauczyciele, a może i rodzice zatrzymają się na chwilę przy nich czytając hasło: Zatrzymaj się i twórz! Ku mojej radości okazało się, że już na pierwszej przerwie grupki uczniów zaczytują się, wyjmują długopisy, flamastry i zaczynają tworzyć. Po kilku dniach karty trzeba było zdjąć, gdyż były zapełnione pomysłami. Tworzyli uczniowie klas IV,V, VI i chociaż nie wszystko było bardzo pomysłowe i stosowne, to był to dowód na to, że uczniowie potrzebują takiego miejsca, aby na przerwach spożytkować swoją energię w sposób twórczy i nieszablonowy. 
       Inspiracją do stworzenia kreatywnych ścian była wystawa "Jasnowidzę".Wykorzystane ilustracje, cytaty posłużyły też do przeprowadzenia lekcji kreatywności w klasie 5c. Uczniowie stworzyli ptaka dziwoląga, pisali listy do wymarzonego miasta, wymyślili historyjkę "Co znajduje się na końcu różowego sznurka?" i zaproponowali zawody, które Ada może wykonywać do góry nogami. Przeliczali też wartość sprzętu technicznego z lat siedemdziesiątych na złotówki po denominacji i malowali wielkiego wieloryba, który nie mieścił się na kartce. 
        Wszystkie kreatywne działania dotyczyły literatury, gdyż punktem wyjścia do działań kreatywnych były ilustracje i cytaty z książek. 
   Zajęcia z pewnością będą kontynuowane przez panią Anetę Szadziewską, bo przynoszą zaskakujące rezultaty i angażują wszystkich uczniów.
     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz