niedziela, 16 października 2016

Czytanie - polecam ...

Tym razem przedstawiam swoją opinię na temat wartości czytania. Ktoś powie, że powinnam zacząć ten cykl od własnej wypowiedzi. Ja jednak chciałam dać możliwość ujawnienie swoich przemyśleń  innym. A dzisiejszym postem, mam nadzieję, rozpoczynam serię wypowiedzi dorosłych czytelników - nauczycieli, a może rodziców uczniów Gimnazjum nr 3 w Lublinie. Zapraszamy na łamy!!!

"Polecam czytanie książek, ponieważ ma ono wielką MOC. Jestem czytelniczką  … żarłoczną. Czytam dużo i zachłannie, potrzebuję książek do zaspokojenia codziennego „głodu czytania”. Literatura jest dla mnie formą DIALOGu międzypokoleniowego, międzykulturowego, a nawet międzynarodowego. Możliwość czytania odróżnia nas ludzi od innych stworzeń. Dzięki czytaniu rozwijamy szereg kompetencji niezbędnych w życiu. Uczymy się ROZUMIENIA WŁASNYCH EMOCJI I RADZENIA SOBIE Z NIMI, rozwijamy  umiejętność EMPATII, KREATYWNOŚĆ i WYOBRAŹNIĘ. Podczas czytania usprawniamy też ZDOLNOŚĆ DO KONCENTRACJI I ODPOCZYNKU. Każdego z nas, czytelników, lektura pasjonującej książki niejednokrotnie „wciągnęła” tak bardzo, że zapomniał o „bożym świecie”. Czytanie potrafi bowiem „… godziny nudów, które człowiek miewa w życiu, zmieniać w godziny radości”.  Czytanie to także SPOSÓB ZDOBYWANIA WIEDZY I INFORMACJI, taka przemyślana INWESTYCJA w swoją PRZYSZŁOŚĆ.  Książka wpływa również na rozwój KOMUNIKOWANIA SIĘ Z LUDŹMI. Nie tylko wzbogacamy SŁOWNICTWO, ale uczymy się też FORMUŁOWAĆ swoje MYŚLI  i lepiej ROZUMIEĆ INNYCH. Polecam czytanie, bo „ … to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”. Bo „kto czyta książki, żyje  - nie tylko - podwójnie”, ale  i „ …wielokrotnie”.  Warto czytać, bo książka
„ … wprowadza …- także -  „… w mój własny świat, że odkrywa we mnie bogactwa, których nie przeczuwałem”.


PS. W swojej wypowiedzi wykorzystałam cytaty o książce: Monteskiusza, Wisławy Szymborskiej, Umberto Eco, Józefa Czechowicza i Jarosława Iwaszkiewicza. Kto czyta ten wie :-)
Ewa Osoba, bibliotekarz G nr 3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz