piątek, 18 grudnia 2015

Wywiad z Izą z IIIB, czyli o tym,że najpiękniejsze są książki obyczajowe.

Zagrajmy w skojarzenia. Książka to...
 -Książka to drzwi do innego świata, sposób na uśmiech, przyczyna płaczu.
Co przeczytałaś ostatnio?
 - Przeczytałam książkę Kiery Cass "Następczyni". To kolejna książka tej autorki z cyklu opowieści o Ameice. Powieść "wciągnęła" mnie już po przeczytaniu pierwszej strony.
 Jakie książki lubisz najbardziej?
 -Zdecydowanie obyczajowe. Uwielbiam je! Chociaż fantasy i romanse też są świetne.
 Gdzie najlepiej czyta Ci się książki?
 -Obojętne mi jest to, gdzie czytam. Może być to w domu, w szkole, na dworze, w samochodzie, "na wodzie". Jeśli mogę wybrać  to jest to moje łóżko, ciepły kocyk i wtedy jest najlepiej.
Co Cię fascynuje w czytaniu?
 -Przygody bohaterów, ich zachowanie podczas próby rozwiązania jakiegoś problemu. Co jest najdziwniejsze większość reaguje tak samo. Dlaczego? W takim razie większość ludzi na świecie reaguje w ten sam sposób? Nie wydaje mi się, aby tak było w rzeczywistość. Mimo tego jest to najbardziej interesujące i bardzo ciekawe w powieściach.
Jaka jest Twoja ulubiona książka? Dlaczego właśnie ta?
 -Nie jest to jedna książka tylko cztery. Mówię tu o trylogii "Rywalki" Kiery Cass. Uwielbiam je za sposób w jaki zostały napisane, za to, że America (główna bohaterka) stając się jedną z kandydatek na żonę księcia i awansując nie zmienia się. Jest tą samą osoba przez cały czas, a większa ilość pieniędzy w kieszeni i korona na głowie nie robią z niej osoby, która w kółko powtarza "mam więcej pieniędzy i jestem najlepsza".
Czy lektury szkolne to radość czytania czy udręka?
 -UDRĘKA! Moge się założyć, że gdyby inne książki były wpisane na listę lektur szkolnych i  byłyby ciekawsze dla młodego odbiorcy to i większość uczniów, nie tylko ja,  częściej by po nie sięgali.
Możesz zaproponować autorów, których książki powinien czytać nastolatek?
-Małgorzata Budzyńska
-Kiera Cass
-Veronica Roth
-Grayle Forman
-Ewa Nowak

Dziękuję za rozmowę i życzę dobrej lektury na święta Bożego Narodzenia!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz