czwartek, 3 listopada 2016

Dlaczego warto czytać?

Kolejne zastępstwo i kolejna "porcja" zalet książki i czytania. Tym razem uczniowie klasy III c wypowiadali się na temat korzyści płynących z czytania. Lektura kart pracy polegających na dokończeniu zdania -     Im więcej czytasz, tym ...   - przyniosła następujące propozycje:

- tym lepiej piszę,
- ciekawiej mówię, lepiej i precyzyjniej się wypowiadam,
- mam lepsze oceny w szkole,
- dostanę się do lepszej szkoły,
- będę miał lepszą pracę w przyszłości,
- będę  mógł podróżować i poznawać świat,
- świat staje się piękniejszy, a życie lepsze,
- czuję się bezpiecznie, miło, pogodnie ...
- jestem mądra, asertywna, czuła, precyzyjna, gotowa na wszystko, 
- mam lepszy humor, częściej się uśmiecham,
- mam wyższą samoocenę,
- mam większy "apetyt na życie",
- więcej odkrywam, umiem i rozumiem,
- będę żyć dłużej,
- mam większe ambicje,
- spełniam marzenia,
- jestem szczęśliwsza i "zarażam" swoim szczęściem otoczenie,
- więcej dokonam i będę dumny z siebie,
- tym dalej "zajdę",
- jestem bardziej kreatywna,
- mniej się stresuję ...

PS. Dodam, że klasa IIIc wyróżnia się dość dużą aktywnością czytelniczą, a wypowiedzi udzielone anonimowo miały być nie tylko szczere, ale i poważne. Nie podlegały ani ocenie, ani krytyce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz