poniedziałek, 13 lutego 2017

Dlaczego warto czytać?

Warto o to pytać uczniów, by podkreślić rolę i zalety książki oraz czytania. Kolejna lekcja zastępstwo dostarczyła następujących odpowiedzi:


Im więcej czytam, tym ...

- mam większy zasób słów i mogę prowadzić swobodne konwersacje i dzięki temu zyskuję nowych znajomych, 
- rozwijam wyobraźnię i dlatego mam więcej i lepszych pomysłów,
- częściej uśmiech gości na mojej twarzy i z racji tego mam więcej przyjaciół, a także, nie czuję się samotny,
- mam więcej pozytywnej energii i ze względu na to osiągam więcej sukcesów,
- mam dobry humor, który udziela się innym,
- jestem mniej zestresowany i mniej się denerwuję, a w efekcie jestem zdrowszy,
- lepiej się czuję,
 - mam lepszy komfort życia,
- lepiej radzę sobie w różnych sytuacjach,
- jestem człowiekiem, który zna swoją wartość i szanuje siebie,
- bardziej realne staje się, że kiedyś napiszę własną książkę,
- mam więcej energii i mogę oraz chcę więcej,
- bardziej "wciągam" się  w czytanie,
- mniej osób się przy mnie nudzi ...

Na koniec chciałabym zacytować całą wypowiedź, głównie ze względu na jej nietypowość. Po raz pierwszy zdarzyła mi się tak inna od wszystkich odpowiedź uczennicy. Przeczytajcie sami:

"Im więcej czytam, tym więcej wiem. Więcej wiem o życiu. O życiu w wyobraźni. W wyobraźni marzę. Marzę o tym, żebym była postacią nadnaturalną. Postacią nadnaturalną o macach czterech żywiołów, czyli wody, powietrza, ognia i ziemi..."


PS. Pomysł lekcji pochodzi z książki Kelly Gallagher pt. "Jak zachęcać do czytania. Minilekcje dla uczniów gimnazjum i liceum".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz