poniedziałek, 13 lutego 2017

Zabawy z okładkami książek

Kolejna lekcja - zastępstwo doraźne i kolejna szansa by zainteresować uczniów książką i czytaniem, przypomnieć o istnieniu biblioteki ... A także szansa by sprawdzić czy ćwiczenie, polegające na napisaniu krótkiego tekstu "z okładek" sprawdzi się w praktyce.  To proste zadanie nie tylko kształci umiejętność kreatywnego pisania, ale i upowszechnia zasoby biblioteki (uczniowie tworzą tekst na podstawie okładek książek ze szkolnej biblioteki). A oto wybrane efekty ich pracy:

"W wakacje z gangsterem, w każde piątki Jaśki spotykały się na rogu 110 ulic. Pewnego dnia Jaśki zgubiły klucze. Mieli serce w kawałkach, gdyż wiedzieli że rodzice za wszelką cenę będą chcieli je odzyskać. Rodzice powiedzieli jednemu z Jaśków: musisz to komuś powiedzieć! i koniecznie wykonać telefony do przyjaciela. I mieli rację - chłopak Beaty znalazł klucze i oddał je rodzicom."


"Telefony do przyjaciela"
"Adam zawsze był znany jako "ten gruby". W wakacje zaczął jednak ćwiczyć i bardzo się zmienił. Poznał także dziewczynę, która miała na imię Ania. Zakochał się w niej od pierwszego wejrzenia. Mam serce w kawałkach - powiedział na wieść o przeprowadzce dziewczyny. Mam już klucze do nowego domu, oznajmiła. I wciąż ją kocham - pomyślał."

"Pewnego dnia pojechałam z rodziną na wakacje.Tam poznałam dziewczynę o imieniu Ania i jak się później okazało, chłopaka Beaty, którego Ania chciała zdobyć za wszelką cenę. Dużo czasu spędzaliśmy na plaży i właśnie tam zgubiłam klucze. Spanikowałam do tego stopnia, że musiałam to komuś powiedzieć. Wybór padł na brata, który tak bardzo chciał mnie pocieszyć, że zaproponował - a może czekolada z chili?  Czemu nie, pomyślałam i dodałam, że gdybym była czekoladą to za wszelką cenę starałabym się odbić chłopaka Beaty. Mimo to mam serce w kawałkach."

I jeszcze męski, lakoniczny dialog :-):

- Cześć Maciek!
- Cześć Marek!
- Czy coś się stało? Musisz to komuś powiedzieć!
-No dobra ... i wciąż ją kocham!
- Przejdźmy się i wszystko mi opowiesz.
- O nie, idzie ten gruby.
- Kto?
- Chłopak Beaty!
- Chodźmy gdzieś, czekolada z chili na pewno poprawi nam humor.

W opowiadaniach użyto tytułów książek: Barbary Ciwoniuk, Ewy Nowak, Adama Langa, Anny Łaciny, Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk, J.P.Arrou-Vignod'a, Kathrin Lange, Katarzyny Ryrych, Nicholas'a Sparks'a, Katarzyny Majgier
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz